25

Lis 17

Pompa do oleju napędowego

Pompa do oleju napędowego

Należycie dopasowany układ dystrybucyjny do pojemnika z olejem nie jest zagadnieniem łatwym, przy wyborze części do zbiornika na olej towarzyszy nam wiele wątpliwości. Kolejnym problemem jakie sobie zadajemy jest wydajność pompy do paliwa. W ofercie głównych wytwórców można znaleźć urządzenia o wydajności od 50 aż do ponad 90 dm na minutę. Opłata za takie pompy waha się w granicach od kilkuset zł do ponad tysiąca zł. O ile w jednostce posiadamy wiele pojazdów w których pojemność pojemnika przekracza 200l należałoby pomyśleć zakup pompy 230V o dużej wydajności, zmniejszy to znacząco trwanie tankowania.

Istotną rzeczą jest wybór pompy do oleju silnikowego. Na początku możemy nie brać pod uwagę z pomp sprowadzonych z rynków wschodnich, co prawda są one o wiele tańsze od swoich włoskich zamienników ale równocześnie o wiele mniej odporne.

Kolejnym dylematem jest wybór przepływomierza oleju, tutaj możemy selekcjonować między przepłwomierzami analogowymi, które posiadają licznik tankowania jednostkowego oraz licznik sumujący, dokładność takich przepływomierzy wynosi +/- 1%. Bardziej zaawansowane przepływomierze elektroniczne oprócz zegara tymczasowego i sumarycznego mają też pamięć kilu lub kilkunastu ostatnich tankowań, można je również zastosować do rozbudowanych systemów zarządzania olejem.

Oprócz tego do dystrybutora musimy dopasować dobry filtr oleju napędowego wąż dystrybucyjny i pistolet nalewowy, jednak te detale muszą być dobrze do pompy do oleju

Kończąc wypowiedz przed zakupem trzeba bardzo szczegółowo przemyśleć zakup każdego podzespołu do naszego układu dystrybucyjnego Zacznijmy od pompy, następnie separatora węża pistoletu do paliwa, przepływomierza do oleju ewentualnie złączek i redukcji


Ocena: 4/5 (1 głosów)  


Szczegóły wpisu:


Odwiedziny botów:
  • googlebot: 5 (ostatnio: 12.10.2018 21:08:27)

Podlinkuj wpis:

No comments yet, be the first.

Dodaj komentarz